Maaat

Jag såg för några dagar ett inlägg på barf gruppen som en tjej lagt ut. Att hon slaktat fyra kaniner och ville sälja av fyra huvuden och fyra magar för endast 60:- så det kunde jag inte motstå hehe :) 
 
Jag kontaktade henne och först trodde jag inte att jag skulle få dem då fler var före mig i kön men de fick jag så igår så mötte jag upp henne i lilleby. 
Här ser ni lite bilder.
här är dem!
Mina hundar är dock inte vana att äta något med päls på, den som visade störst intresse var Elton som kampade och lekte med huvudet men inget intresse över att äta det. Så fick jag tipset av en vän att ta bort lite päls. Så jag flådde allihop!
Så såg då en kanin utan skinn och päls ut.
Och då föll de Eddie smaken :) 
Elton sniffade först lite på skallen och sedan slickade hen och..
och sedan åt han rejällt för det var ju SUPERGOTT :D
Bra aktivering för hundarna
Eddie tyckte ögonen var väldigt smaskiga och sög på dem som om det vore en napp urk! Kolla ögat till vänster så förstår ni nog vad jag menar.
inte mkt kvar.
Elton började till och med äta på skinnet och jag hann bara se att ett öra försvann för sedan när jag kollade tillbaka så var allt borta.
När det gäller Grant och Alvin så rynkade de mest på näsan när jag visade dem maten. Men de gjorde inget tyckte Elton och Eddie för de åt upp allt ändå :) (skallarna är ju inte så stora)
 
Alvin tyckte dessutom att han hade en viktigare uppgift att utföra än att äta. och det var att se till att Mr kråka inte kunde ta maten. 
 
/Sara
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene

Hej Sara!
Jag brukar verkligen älska dina fina bilder men denna gång blev jag rätt ledsen.. Jo vi människor äter djur och det gör även jag. Men jag anser att man behandlar även det som är dött med viss respekt. Dessa bilder på kaniner och ögon är sorgliga och jag blir ledsen eftersom vi har tre kaniner till sällskap. Den här sortens bilder önskar man inte ska finnas på internet överhuvud taget.. Eftersom det finns folk som roar sig med att plåga djur och finner nöje i den hanteringen så kan sådant triggas igång. I Kina äter man hund.. Det är säkert inte svårt att hitta bilder på detaljer över slaktade hundar därifrån. Jag hoppas du förstår vad jag menar. Jag äter kött men vill att djuren ska ha levt ett bra liv fram till dess de blir mat och att de hanteras värdigt efteråt. Dessa kaninbilder känns ovärdiga.. :( Jag blir ledsen..

Svar: men snälla jag skrev att om man är känslig gå inte in att kolla! Dessa kaniner har varken blivit plågade eller något annat utan levt ett bra liv från början till slut. Blir så trött...

jag har inte suttit och lekt med huvuden för att få bilder utan de har blivit som de har blivit. Det enda jag gjorde var att ta bort pälsen för att hundarna skulle visa större intresse då de inte ätit något med päls på innan. Jag tvingar dig inte att gå in och kolla, jag varande som sagt innan att om man är känslig så gå ej in!
alwaysdogs.blogg.se

2014-07-26 @ 17:30:54
Postat av: Fy!

USCH! DU LÄSER FÖRF*N DJUR/HUND/HÄST, WHAT EVER, INTE INTRESSERAD AV DIG, MEN USCH. NÄR DINA HUNDAR DÖR KAN DU JU SLITA AV HUVUDET PÅ DE OCH SKICKA TILL KINA, DE GILLAR ATT ÄTA HUND DÄR!
MAN FÖRLORAR LÄSARE PÅ ATT INTE TÄNKA INNAN MAN PUBLICERAR SINA INLÄGG!

2015-02-26 @ 23:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0