Agility träning

Hej jag skrev för ett tag sedan på en fb grupp om att jag sökte tränings vänner då framförallt till agilityn, Gruppen är till för dem som är medlem i göteborgsavdelningen och jag hoppades bara över att nån skulle höra av sig men hade inte nån speciellt stor tro på att nån skulle göra det. Varför vet jag inte. 
 
Men två hörde faktiskt av sig :) 
Och idag träffade jag en utav dem som har en pappilon tik vid namn Zera. Tänkte dela med mig utav lite bilder från idagen. Maria som är Zeras ägare hjälpte till och fota tack så mkt för det. 
Vi börjar med de bilderna jag tog!
Alvin och Grant ligger och vilar sig lite!
Söt Grant! <3
Här är hon fina söta Zera! 
Zera in action!
 
Här nedanför kommer bilder som Maria var snäll och tog :)
Alvin in action!
Grant som aldrig har kört Agility innan fick lite extra hjälp och visning. Han tyckte de var jättekul och var så duktig så :) 
Att få godis när man är duktig är ju inte helt fel;)
 
 
Det som jag tkr om med att träna med andra är att man kan få så mkt tips och ideer om hur man ska träna vidare m.m. Samt att det är mkt roligare att träna tillsammans och att det är lättare att man kommer sig iväg :) 
Hundarna fick sedan busa tillsammans och de hade så kul med varandra dock, så glömde jag bort att fota vid de tillfället så de blev inga bilder. 
Att åka bussen med dessa två gick så smidigt! :) Inga problem alls och den lilla "valpen" Grant skötte ju sig så bra och "mamma" Alvin var duktig även hon. hahah flera som tror att jag kommer med mamma och valp. 
 
Väl hemma så var jag bara hemma en kort stund innan vi skulle iväg till djuraffären i torslanda för att leta efter huttras flytväst till Alvin samt Eddie. Då vi bara har en flytväst så måste fler inhandlas!
Men inte hade dem de i torslanada så vi åkta till huvudröds men nej de hade inte dem inne och där skulle de kosta 499:- styck och det billigaste jag har hittat genom att söka runt på internet är 399:- så nej där hade jag inte köpt ifrån ändå. Men vi inhandlade en namnbricka till Eddie samt en ny kong (aktiverings leksak) vi har en sedan innan men vart den är vet vi ej. Jag var så dum och tänkte inte på att jag kunde gå in på my one men men. 
 
Sen hemma igen så tränade jag lite rallylydnad med Elton och lite trick med Eddie jag får alltid dåligt samvete om jag har varit iväg och tränat med nån hund och de andra har varit kvar. Även för Eddie som inte är min. 
 
Imon blir de jobb och sedan får vi besök! 
/Sara
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0