TÖBK

TÖBK står för - Torslanda och Öckerö Brukshunds klubb! 
Jag var där och tränade idag på Torslandas plan. Som ni vet har jag gått flera agility kurser med Elton. 
Och tankarna att tävla har alltid funnits där. Men jag har varit feg jag har inte vågat jag behövde en spark i baken vilket jag fick igår. Pratade med en fb vän och frågade lite om tävling och det hela slutade med att jag imon ska anmäla Elton till en Officell agility tävling i Varberg den 16 november. 
Vi kommer samåka upp dit vilket är kanon (har ju inte körkort) 
Jag blir dock bara nervös av tanken. Är vi verkligen redo? 
Ovasett vilket så ska det bli av! Vi ska ha kul och göra så gott vi kan att vinna eller plocka nån pinne. Är inte i mina tankar utan det är bara att vi ska ha kul!
Men det finns saker vi måste träna mer på bla mer hinder säkerhet att han ska kunna jobba längre ifrån mig. Lyssna på min röst och inte kolla på mig precis som han fråga "är du med nu?" 
Bakom bytena också! 
Så träna ska det minsann göras!!! Imon åker jag dit igen, Alvin får också följa med dock är han för ung för agility men lite miljö träning är aldrig fel och vi kan dessutom passa på att träna freestyle! :) 
Jag slutar redan 11:40 så åker direkt hem äter hämtar hundarna sedan vidare till Brukshundsklubben. 
Om man vill nå nån stans får man lägga ner energi! Idag tränade vi i spö regn men lika kul var det tyckte Elton haha knas hund :) 
Nästa vecka är det dessutom lovUNDERBART! Elina kommer hit nån dag/dagar(?) Hon tar med sig Misa hon tränar ju agility med henne med så då drar vi till brukshundsklubben och tränar agilty. Här ska vi minsann träna! TAGGGA!
Bjuder på en bild från förra vintern.
/Sara
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0