som vanligt...

Som vanligt blir det sena sena inlägg från mig. Igår när jag skulle föra över bilderna (alla bilder i detta inlägget är taget igår) så funkade de inte alls min egna dator börjar bli till åren 5½ år och har börjat visa att den har en del problem. Så igår skulle den göra massa upptaderingar som tar ja typ en .... EVIGHET! 
Så fick föra över dom till min skoldator där de också krånglade (datorn ville inte läsa av minnes kortet) men av mkt pysslande och en hel del svärande från mig så funkade det. Jag redigerade bilderna men när jag väl gjort de var jag så trött och orkade inte blogga.
 
Idag när jag vaknade så gick jag och syrran först på loppis som våran granne hade. Jag fyndade en ljuslinga att ha i fönstret och lite smycken. Allt som allt för 50:- inte dåligt .) 
Sedan så är mamma iväg med sina sytrar så har fått hjälpa till lite mer här hemma lagat mat och städat huset. Vuxen poäng till mig ;) Jag har även städat mitt enga rum. Och jag kan ju vara ärlig och säga att jag HATAR att städa. Men när de väl är gjort får jag varje gång en härlig känsla i kroppen. 
Sedan så är båda hundarna ny badade. Så nu är både hundar och rum fint det är tip top de :)
 
Igår så var vi ute på en låååååååång promenad, sedan så fick hundarna spåra. Elton har gjort de några få gånger innan men han är så duktig och älskar det! Alvin fick testa för första gången igår ibörjan hade han svårt att veta vad han skulle göra men efter lite hjälp så flöt det bara på. och han klarade spåret som jag hade gjort som var på cirka 20 m duktig kille! :) 
Jag tränade även en del trix med dem, kontakt och följsamhets övningar. Alltid kul tkr hundarna :)
 
Idag har hundarna fått tagit en lugn lugn dag bortsett från bad så har de fått leta godis i trädgården och en runda till fotbolls plan där de fick springa av sig. Annars har de bara varit kisse rundor, Imon är vi förmodligen igång igen med träning  och promenader!
 
/Sara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0