sjukhuset.... och LOV!

 
Det har varit full rulle de här senaste dagarna. Vi var på brukshundsklubben dagen då jag sa att vi skulle dit (ni kan se i förra inlägget)
Vi var på brukshundsklubben igår också med skolan Elton fick också följa med när det egentligen var Alvin som skulle med då, vi skulle träna på Utställning var en tjej som var kunnig på den fronten och visade. Men Linnea fick låna honom då hon inte hade nån att ta med. Hur de gick? Alvin var jätte duktig trots spö regn travade på fint och glatt! 
Elton var hel konstig hela den dagen. Han är en hund som jag knappt har fått blivit arg på i hela hans liv alltid varit så lätt och samarbetsvillig men, den dagen kände jag verkligen inte igen honom.
Han ville inte sitta still han var dragig ville inte lyssna och sedan var han inte alls tränings villig. 
Nu var han ju med Linnea och de brukar gå bra med andra även om jag alltid har varit nr 1 så kanske hade de gått bättre om jag hade haft honom men jag vet inte.
Jag kände som sagt inte igen honom alls!
Men en facebook kompis sa att han kanske bara var så trött efter de intensiva dagarna så han behövde vila upp sig mer. Kan vara så för vi var ju trots allt två dagar i rad på brukshundsklubben i cirka 3 tim (då 1 timme restid inräknad) 
och jag var ju väldigt trött ett tag själv efter kände jag så inte helt omöjligt.
 
 
Iallfall idag var jag på sjukhuset de sa väl inte så mkt... Alltid är de ngt som de vill "förbättra" dock så går ju inte allt att förbättra och ibland känner jag bara. "varför jag?" "varför måste just jag fått denna skiten som jag levt med i snart 19 år? När ska de ta slut? kommer de ta slut?" 
 
Svårt att låta bli att inte tänka sådana tankar ibland även om man självklart ska se det så positivt som möjligt.  Det är något man får lära sig att acceptera säger dom flesta, och jag har lärt mig att göra de för de mesta men kommer aldrig kunna göra det helt och hållet!
Efter sjukhuset gick jag in på ICA MAXI och köpte lite fredags mys och en red bull finns de ngt godare att dricka? Nope tror inte det :)
 
Nu då är jag hemma mormor och morfar är här och ska sova över. Jag saknar dem väldigt ofta när vi bodde på Rörö hälsade jag på dem nästan varje dag ibland kikade man bara in och frågade hur var läget, ibland blev man bjuden på fika m.m. Ja så nu när vi bor här och inte träffas så ofta så saknar man dem väldigt lätt.
 
I helgen ska vi bara ta det lugnt. Kommer förmodligen träna utställning en del med Alvin men inte så mkt mer än så..
På måndag kommer nämligen Elina och Misa så då blir de tre intensiv dagar på klubben med massor med agility träning! :)
Alvin får snällt titta på då han är för ung fortfarande kanske får springa lite genom tunnlarna och över balans hindrerna :)
Sen på torsdag så åker jag och Alvin upp mot Växsjö för att på fredagen ställa!

Ha det!
/Sara

Kommentarer
Postat av: klara

vad för sjukdom har du? eller varför är du på sjukhuset?

Svar: en kronisk sjukdom som gör att jag inte kan ta upp näringen i maten. Har fått dropp i hela mitt liv som jag har nästan varje natt. jag är även väldigt infektions känslig som gör att jag lätt blir sjuk, Jag har ex haft massor med blodförgiftningar. Sjukdomen är så ovanlig att den inte ens har ett namn! Det är 3 st i hela Sverige som är födda med den 95 och jag är en utav dem.
alwaysdogs.blogg.se

2013-12-23 @ 18:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0