nattuggla

 
Ja nattuggla ni kan ju gissa vem det är? Sitter och skriver gårdagens inlägg då klockan nu är 00:11.
Jag har alltid varit en kvälls pigg människa och de gäller även idag. 
Tänkte berätta lite vad som har hänt idag! Vi tog oss en sovmorgon till 10:00 och sedan 11:10 cirka så gick vi ut på en långpromenad. 
 
Hundarna var mkt tacksama över den promenaden sprang, busade och var allmänt lyckliga! 
Sedan när vi kom hem så har jag utställnings tränat en del med Alvin och det går bara bra! Så svårt att veta alla gånger om hur det ska se ut som bäst. Men aja vi gör så gott vi kan.
Sedan har det tränats en del freestyle med båda två.
 
Jag och Elton kämpar vidare med bakom slalom och han kämpar på bra! Det är en utmaning för oss har inte lärt någon hund detta tidigare. Men de blir sakta men säkert bara bättre och bättre. 
 
Jag har även fått gjort två skol uppgifter som jag inte riktigt var klar med idag! känns skönt att få gjort det.. 
Idag får jag väl skriva då klockan som sagt passerat midnatt så kommer Elina och Misa. Jag har ritat upp tre olika agility banor. För här ska de tränas!

Jag har kollat en hel del på youtube hur hopp klass 1 banor kan se ut och man lär sig en hel del om hur viktigt det är att träna handlingen bara genom att titta!
Men vi ska som sagt göra vårt bästa och målet är att ha kul!
Det sägs att det ska bli storm sent sent sent inatt jag hoppas verkligen inte detta påverkar tisdags träningen.  Jag har pratat lite med Karin och vi kom ju fram till att Alvin är ju 1 år om bara 2 veckor cirka. Så han ska få börja träna på riktigt nu! :)
 
Alvin är väldigt studsig i hela sig och väldigt lätt i kroppen så tror agility kommer passa bra för honom. 
Men i med att jag inte äger honom så känns det bra att kolla med Karin först. 
Så imon när Elton och Misa som gott som är döda kanske jag och Elina med haha! XD
Så ska Alvin få testa lite nybörjar agility mest presentera de olika hindrerna ^^
 
Nu ska jag se på WGM innan jag somnar! 
 
/Sara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0