Resultatet

Oj oj här var jag seg igen!
Men jag var så trött efter utställningen så pallade aldrig att blogga men nu är jag hemma igen och här kommer en uptadering!
 
'
Havaniserna ställdes på fredagen och Alvin ställdes i juniorklassen. Domaren var mkt trevlig och kollade noggrant på hundarna. Hon var även noga med att man skulle vara trevlig och snäll mot sin hund alltså inte göra ngt dumt ex som dra i hunden. Vilket jag tkr är super bra!

 
Hon var väldigt mild och snäll i sitt sätt mot hundarna vilket jag också gillade. 
Vårt resultat blev Very good och ja jag är jätte nöjd. Han gjorde super bra ifrån sig och jag själv lär mig hela tiden nya saker som jag ska tänka på.
Men visst hade det varit kul med ett excellent och ett CK.
 
 
Anledningen till att vi fick kritiken som vi fick var mest för att hon tyckte Alvin behöver utvecklas mer båda i kropp och päls. Hon var väldigt förtjust i honom men han behöver mer tid! 
Och haregud han är bara 11 måander snart 1 år. Man kan inte begära för mkt. 
Och han skötte sig som sagt kanon så jag är så nöjd så! <3
 
 
Tanken var ju nästan helt säkert att han skulle ställas på my dog men vi ska nog suga lite på det. Kanske ska vi vänta till vår säsongen så han får utvecklas lite mer. Träna ska vi iallfall fortsätta att göra. 
Men jag är så stolt så min duktiga lilla kille! <3
Några bilder bjuder jag så klart på.
/Sara
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till er båda💙

Svar: Tack!
alwaysdogs.blogg.se

2013-11-03 @ 21:14:44
Postat av: Lina

Ni är så duktiga båda två :) Fortsätt så länge du och Alvin tycker det är kul, det är ju SÅ olika beroende på vilken dommare som dömmer utställning.

Kram!

Svar: Åh tack så mkt :)
Ja vi har så roligt båda två ^^
alwaysdogs.blogg.se

2013-11-04 @ 18:57:25
URL: http://linaalgotsigge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0